30

برگزاری نشست کارگروه تعاونی دهیاریهای کشور

اسنپ به اصفهان آمد
07-06-1396
پروژه 1
07-06-1396

برگزاری نشست کارگروه تعاونی دهیاریهای کشور

هشتمين نشست كارگروه شركت‌ تعاوني دهياري‌ها چهارم شهريور از سوي معاونت امور دهياري هاي سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور در اين سازمان تشكيل شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور،كارگروه مذكور در راستاي اهداف معاونت امور دهياري‌ها در زمينه بررسي وضعيت موجود و چالش‌هاي پيش‌ روي شركت‌هاي تعاوني دهياري‌ها و همچنين ارائه راهكارهاي قانوني و اجرايي مناسب براي تقويت و توانمندسازي آن‌ها تشكيل شد.

اعضاي اين كارگروه شامل ‌نماينده وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، نمايندگان دفاتر امور روستايي و شوراهاي استانداري‌هاي گيلان، گلستان و مركزي و كارشناسان دفاتر برنامه‌ريزي و مديريت توسعه روستايي و هماهنگي عمراني و خدمات روستايي و ساير دفاتر ذي‌ربط سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور مي‌باشند.

در اين نشست سه دستور كار شامل ارائه نتايج بازديد‌هاي دفاتر امور روستايي و شوراهاي استانداري‌هاي عضو كارگروه از شركت‌هاي تعاوني دهياري‌ها، اولويت‌بندي موضوعات احصاء شده از نتايج بازديدهاي استانداري‌ها از تعاوني دهياري‌ها و بررسي راهكارهاي پيشنهادي براي نظارت بيشتر بر تعاوني‌هاي مذكور مورد بحث و تبادل نظر اعضاء قرار گرفت.

پس از جمع‌بندي مباحث و بررسي راهكارهاي اجرايي، توجه به آموزش مستمر، انتظام‌بخشي به امور مالي تعاوني‌ها (شفاف بودن و تصويب صورت‌هاي مالي)، برگزاري مجامع عمومي ساليانه، منظم و به روز بودن دفاتر قانوني (روزنامه و كل) و تصويب بودجه ساليانه، آيين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي تعاوني توسط مجمع عمومي از مهمترين موضوعات مورد بحث بود و در اين راستا مقرر شد همچنان بازديد از شركت‌هاي تعاوني دهياري‌ها از طريق همكاري مشترك دفاتر امور روستايي و شوراهاي استانداري‌ها و ادارات كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان‌ها و در قالب شيوه‌نامه ابلاغي انجام و پيگيري‌هاي لازم براي رعايت قوانين و مقررات مربوط، رفع نواقص موجود و اصلاح رويه‌هاي نادرست صورت پذيرد.

همچنين مقرر شد به منظور ارتقاي سطح آگاهي و دانش اعضاي هيات مديره، بازرسان و مديران‌عامل تعاوني دهياري‌ها، محورهاي آموزشي عمومي و تخصصي مورد نياز توسط سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي تعيين و براي برگزاري دوره‌هاي آموزشي به استانداري‌ها و شركت‌هاي تعاوني دهياري‌ها ابلاغ شود.

از سوي ديگر با توجه به گزارش‌هاي دريافتي از استان‌ها و ضرورت آگاهي‌بخشي به مديران و دست‌اندركاران تعاوني دهياري‌ها، مقرر شد نكات قانوني و كاربردي در زمينه‌هاي مرتبط با قوانين و مقررات بخش تعاون، امور مالي تعاوني‌ها و امور مالياتي شركت‌ها، آيين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي تكليفي تعاوني‌ها توسط سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور احصاء و به استانداري‌ها ابلاغ شود.

از ديگر تصميمات اتخاذ شده در اين نشست، پيگيري برگزاري نشست ملي رابطين تعاوني استانداري‌ها و اعلام عناوين اطلاعات مورد نياز سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور و استانداري‌ها به وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي جهت طراحي سايت و نرم‌افزار كاربردي تعاوني دهياري‌ها بود.