30

انتخاب ۳۶۳۱ عضو شورای شهر و روستا در استان اصفهان

بهره برداری از 6782 پروژه دهیاری ها و شهرداری ها طی هفته دولت
07-06-1396
اعطاي تسهیلات به طرح های توسعه ای در روستاها
08-06-1396

انتخاب ۳۶۳۱ عضو شورای شهر و روستا در استان اصفهان

استاندار اصفهان گفت: استان اصفهان دارای ۱۰۷ شهر و ۹۳۴ روستاست که در مجموع باید ۳ هزار و ۶۳۱ نفر برای شوراهای شهر و روستای استان انتخاب شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان اصفهان، رسول زرگرپور در جریان بازدید از محل ثبت نام نامزدهای انتخابات در فرمانداری اصفهان اظهار داشت: به مجریان انتخابات ابلاغ شده که در بی طرفی کامل فعالیت خود را انجام بدهند و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی با افراد خاطی برخورد می‌شود.

وی افزود: استان اصفهان آمادگی دارد تا انتخاباتی باشکوه با ابهت و در امنیت و آرامش کامل برگزار کند زیرا این انتخابات وحدت و انسجام را برای کشور به همراه خواهد داشت.

استاندار اصفهان گفت: از حدود 2 ماه قبل ستاد انتخابات استان برای برگزاری 3 انتخابات کرسی پنجم مجلس شورای اسلامی، شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری تشکیل و رئیس ستاد و کمیته‌های مختلف آن تعیین و مشغول فعالیت شدند.

وی به انتخابات شوراهای شهر و روستا اشاره کرد و گفت: این انتخابات مهم، حیاتی، اساسی و بسیار گسترده و وسیع هم به لحاظ مکانی و هم به لحاظ تعداد ثبتنامشدگان است.

زرگرپور خاطرنشان کرد: استان اصفهان دارای 107 شهر و 934 روستاست که در مجموع باید 3 هزار و 631 نفر برای شوراهای شهر و روستای استان انتخاب شوند که این تعداد شامل 571 نفر برای شوراهای شهرها و 3 هزار و 60 نفر برای شوراهای روستاهای استان است.

وی پیش بینی کرد که در روزهای آینده استقبال و شمار ثبت نام کنندگان برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا افزایش یابد و مراکز ثبت نام شلوغ‌تر شود.

استاندار اصفهان همچنین با اشاره به پیش ثبت نام برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برای نخستین بار در پیش خوان‌های دولت گفت: ظاهرا بعضی از پیشخوان‌ها امکانات و تسهیلات کامل نداشتند که با رفع مشکلات آنها سرعت ثبت نام‌ها افزایش خواهد یافت.

وی از متقاضیان ثبت نام در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست تا زمان ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند تا با تراکم مواجه نشوند.

زرگرپور با بیان اینکه هم اکنون حدود 70 هزار نفر درگیر قضایای سه انتخابات پیش رو در استان برای مرحله ثبت نام و تعیین صلاحیت‌ها هستند، گفت: هیئت‌های اجرایی شوراهای شهر و روستا در استان تا قبل از 30 اسفند با رفع یکی دو مورد اختلاف نظر تشکیل شد و پس از اتمام زمان ثبت نام وارد کار طولانی و وقت گیر بررسی صلاحیت‌ها می شوند.

وی یادآوری کرد: هیئت‌های اجرای شوراهای اسلامی شهر و روستا زیر نظر نمایندگان مجلس و هیئت‌های نظارتی که از بین نمایندگان انتخاب می‌شوند تشکیل می‌شود.

استاندار اصفهان با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: هیئت‌های اجرای انتخابات ریاست جمهوری نیز در روزهای آینده تشکیل می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که در سه انتخابات پیش رو در استان افرادی کاردان، دلسوز، متخصص و مورد وثوق مردم بتوانند انتخاب شوند.