30

#اطلاع_رسانی_کنید

📣 پرداخت وام مسکن روستایی یک ماه دیگر
08-09-1402
//پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا
12-09-1402

#اطلاع_رسانی_کنید

[ Photo ]
#اطلاع_رسانی_کنید

🔰 آتش زدن کاه و کلش بعد از برداشت محصولات کشاورزی طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و ماده ۲۰ قانون هوای پاک ممنوع بوده و در قانون برای آن جزای نقدی درجه ۶ در نظر گرفته شده که ، فرد متخلف ، محکوم به پرداخت ۲۰ تا ۸۰ میلیون ریال جریمه نقدی می‌شود .

🔅علاوه بر آن ، در صورت سرایت آتش سوزی به درختان یا مزارع اطراف ، این اقدام حکم آتش سوزی عمدی داشته و متخلفین به جزای حبس محکوم می شود.

🔻 سوزاندن بقایای گیاهی بعد از برداشت محصول ، باعث از بین رفتن مواد غذایی خاک، افزایش شوری خاک زراعی و آلودگی آب و هوا و محیط زیست شده و به مواد مغذی خاک آسیب وارد می‌کند که این موضوع فقیر شدن خاک را در پی خواهد داشت .
✨✨✨✨✨
🔹 سوزاندن کاه و کلش ، موجودات زنده و مفید خاک را از بین برده ، رطوبت خاک را کاهش داده ، خاک زراعی را فشرده و سفت کرده و حاصلخیزی خاک را کاهش می‌دهد .

🔸 کشاورزان عزیز ، برای این اقدام خود دلایلی از جمله سریع‌تر آماده شدن زمین برای کشت بعدی و از بین بردن آفات و علف‌های هرز را عنوان می‌کنند ، در حالی که به جای این روش غلط باید استفاده از سموم مناسب و تناوب زراعی و اجرای خاک‌ورزی حفاظتی را جایگزین کنند.

🔹 بمنظور جلوگیری از افزایش آلودگی هوا که تشدید بیماری های تنفسی و ناراحتیهای قلبی و عروقی و افزایش فشار خون را به همراه داشته و علاوه بر آن ، موجب تضییع حقوق شهروندان عزیز میگردد ، لطفا” در صورت مشاهده ، موارد تخلف را به اداره جهاد کشاورزی و حفاظت محیط زیست شهرستان اعلام فرمائید .